De tijdelijke enkelrichting op de Groenstraat maakte de straat rustiger en aangenamer voor fietsers. Bestuurders zijn inmiddels ook gewend aan de situatie.
De Groenstraat maakt deel uit van de fietsvriendelijke straten.
Het fietspad langs de Westerlosesteenweg wordt als gevaarlijk ervaren. De Groenstraat kan als aangenaam en veilig alternatief dienen voor de N15. Het instellen van enkelrichting op een deel van de Groenstraat vermindert de hoeveelheid autoverkeer.
De enkelrichting blijft beperkt tot het deel tussen Koppenstraat en Withofstraat, van Booischot richting Heist. Ter hoogte van de Withofstraat wordt een bord C1 geplaatst (met uitzondering voor (brom)fietsers en speedpedelecs, bord M3) in de richting van Booischot. Ter hoogte van de Koppenstraat wordt een bord F19 geplaatst met (brom)fietsers en speedpedelecs in 2 richtingen (bord M5).
Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg
Het college besluit om langs de Groenstraat enkelrichtingsverkeer in te stellen tussen Koppenstraat en Withofstraat.
Het college besluit opdracht te geven tot het plaatsen van een verkeersbord C1 (met onderbord M3, uitzondering voor fietsers, bromfietsers en speedpedelecs) langs de Groenstraat:
en een verkeersbord F19 (met onderbord M5, fietsers, bromfietsers en speedpedelecs in 2 richtingen) langs de Groenstraat:
Een afschrift van dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de:
Er dient een communicatietraject te worden opgestart om alle betrokken doelgroepen correct te informeren. Publicatie gebeurt op de aangewezen gemeentelijke kanalen.