Recent werd in de Schaliehoevestraat een snelheidsremmer geplaatst tussen de Hollandstraat en Bredestraat.
De snelheidsremmer werd aangebracht in het eerder ingerichte deel van de Schaliehoevestraat. Deze bestaat uit een geschrankte opstelling van 2 verticale elementen op de scheiding van de fietssuggestiestrook met de rest van de rijbaan. Bestuurders uit beide richtingen moeten uitwijken om dit obstakel te passeren. Daardoor kwam de vraag naar een verduidelijking van de voorrangssituatie, omdat deze opstelling op zich uitgaat van hoffelijkheid en bestuurders het daar moeilijk mee hebben.
Om de voorrang op eenduidige wijze te regelen, wordt best gebruik gemaakt van borden B19 en B21. Het gangbare gebruik hierbij is om uitgaand verkeer voorrang te verlenen ten opzichte van het inkomende verkeer. Daarom wordt voorgesteld om de weggebruikers die van de Hollandstraat in de richting van de Bredestraat rijden, voorrang te geven op het verkeer komende van de Bredestraat.
Het signaleren van een voorrangssituatie (uitgezonderd het bord B17) vereist een aanvullend reglement.
Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Het college besluit een voorrangsregeling in te stellen bij de nieuwe snelheidsremmer in de Schaliehoevestraat, tussen de Hollandstraat en Bredestraat, door middel van borden B19 en B21. Verkeer komende uit de richting van de Bredestraat dient hierbij voorrang te verlenen aan het verkeer dat naar de Bredestraat rijdt.
Het college geeft opdracht aan team Openbaar Domein tot het aanbrengen van:
Een afschrift van dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan:
Het besluit wordt gepubliceerd op de gemeentelijke website.