De laadlocaties langs de Halfstraat worden veel gebruikt. Vanuit het principe 'paal volgt paal' is voorgesteld een uitbreiding te voorzien aansluitend bij de 2 bestaande plaatsen.
Op zitting van 31 oktober 2023 werd de plaatsing van een laadpaal langs de Halfstraat goedgekeurd. Deze locatie was één van de strategische locaties goedgekeurd door de gemeenteraad op 27 juni 2023 . De parking Halfstraat was één van die locaties.
Omwille van het gebruik is vanuit het principe 'paal volgt paal' voorgesteld een extra laadpaal te plaatsen met 2 voorbehouden parkeerplaatsen. De plaatsen worden voorzien naast de 2 bestaande plaatsen (rechts gekeken vanop de straat). Hiertoe moet bij beide bijkomende plaatsen een oranje paal geplaatst worden met bord E9 met symbool voor elektrische voertuigen. De parkeerplaatsen zelf worden groen omrand. De laadpaal zal geplaatst worden in de groenzone die momenteel bestaat uit gras. De plaatsing van de laadpaal kadert in de concessie van de Vlaamse overheid.
Artikel 1 van het gemeenteraadsbesluit van 16 december 2013: het college van burgemeester en schepenen is bevoegd om de gemeentelijke aanvullende reglementen op de politie over het wegverkeer op te stellen.
Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Gemeenteraadsbesluit van 27 juni 2023: laadpalenbeleid: overzicht strategische locaties
Het college besluit 2 bijkomende parkeerplaatsen, voorbehouden voor elektrische voertuigen, te voorzien op de parking Halfstraat, tegenover huisnummer 20.
Het college geeft opdracht aan team Openbaar Domein tot het plaatsen van 2 verkeersborden E9 met het symbool voor elektrische voertuigen, en het aanbrengen van de groene randmarkering.
Een afschrift van dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de:
Het besluit wordt gepubliceerd op de gemeentelijke website.